23948sdkhjf

Birka byter slogan

Länge har Birka Cruises kallat sig Det enda riktiga kryssningsrederiet – från och med nu är det i stället varumärkesplattformen ”När resan är målet” som gäller.
Tanken med förändringen är att tydliggöra rederiets position på marknaden och därmed skilja ut sig från andra färjerederier som opererar på den marina resemarknaden. Reklambyrån Sholz & Friends är det som tagit fram den nya varumärkesplattformen efter en tids arbete åt rederiet. Med förändringen följer nya loggor, ny grafik och annat som ska bli Birka Cruises igenkänningssignaler.

Detta gäller givetvis också alla de bussbolag som kör linjetrafik från olika platser i Mellansverige till kryssarkajen i centrala Stockholm. Redan nu har de första reklamkampanjerna körts i en tv-kanal där det nya ”När resan är målet” varit med. Tv-kampanjen ska rulla fram till slutet av november.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063