23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tuffare krav i reklamupphandling väntar

Ett nytt avtal för reklamen i kollektivtrafiken i Stockholm ska upphandlas och inför det nya avtalet har Trafikförvaltningen fått i uppdrag att se över riktlinjerna. 

Inför avtalet, som ska vara på plats 2024, ska Trafikförvaltningen se över vilken reklam som ska tillåtits i kollektivtrafiksystemet.

Det skriver Miljöpartiet i Stockholmsregionen i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare är reklam för alkohol och tobak förbjuden, och nu ska förvaltningen även titta närmare på bland annat fossilreklam, spelreklam och reklam för nätläkare. 

Det med anledning av att det politiska styret i Stockholm vill fokusera på skärpta hållbarhetskrav. 

– Vi vill inte att kollektivtrafiken ska präglas av reklam för sådana tjänster, säger Anton Fendert (MP), trafikregionråd, i en kommentar och fortsätter:

– Vi har dock inte landat i något ännu, i nuläget uppdrar vi bara förvaltningen att utreda detta närmare. Det finns inget beslut om att reklam för någon av de utpekade områdena faktiskt kommer begränsas.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|