23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Taylor Swift-effekten – det stora uppswinget

Swifties bidrog stort till att SL slog rekord i biljettförsäljning under den gångna helgen. 

Stora artister är bra både för besöksnäring och kollektivtrafiken. Det fick Stockholm erfara under den gångna helgen när megastjärnan Taylor Swift var på besök. 

Förutom mängderna glittrande stockholmstjejer i alla åldrar reste också många turister in till Stockholm för att gå på konserten. 

Resultatet är tydligt, försäljningen av korta periodbiljetter, 24 timmar, 72 timmar och 7 dagar, mer än fördubblades under konserthelgen i jämförelse med tidigare helger i år. 

Bara fredag 17 maj såldes 11 900 korta periodbiljetter. Det kan jämföras med att det sålts 3 600 korta periodbiljetter en genomsnittlig fredag tidigare i år.

Enkelbiljetterna låg på 387 000 enkelbiljetter samma fredag. Det är bara löningshelgen i april som ligger på ungefär samma nivåer för sålda enkelbiljetter.

Fler megastjärnor till våra städer, tack!

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095