23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ergiz Esen svarar: ”Vi levererar högsta möjliga transparens”

Ergiz Esen, vd Daimler Buses Sverige, svarar på kritiken.

Johan Ekman menar att den nya Setra TopClass 500 levererades ett och ett halvt år sent. Hur ser du på det?

– Jag tror Johan menar hela beställningsprocessen. Själva leveransförseningen var nära fyra månader.

Kan du utveckla?

– Johan beställde bussen för några år sedan och vår ursprungliga plan var att den skulle levereras i april 2024. Bussen var redo i juli efter förseningar i tillverkningen men det var svårt att leverera mitt i semestertider varför det blev i augusti. Det är inte något vi är stolta över men vi försökte fixa det så snabbt som det bara gick. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.423|instance-web02