23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Konsumentverket granskar SJ

Försenade tåg och anmälningar från resenärer har lett till att Konsumentverket inlett en granskning av SJ.

Konsumentverket vill veta hur SJ hjälper sina resenärer vid större förseningar, rapporterar Sveriges Radio.

Anledningen är flera anmälningar som kommit in och Konsumentverkets granskning handlar bland annat om hur tågbolaget informerar resenärerna.

– Det vi tittar på är beredskapen när det bli större trafikstörningar. Hur tänker man sig att man ska hantera resenärer när många hamnar på fel plats och hur löser man det med ersättningsbussar eller hur man löser det för personer som kanske har det svårare att gå längs med rälsen om det är aktuellt?, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till radion.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.215|instance-web01