Avstängningen har tvingat SL att omleda flera busslinjer mellan Västerort och Norrort.
Enligt tidningen Mitti pågår nu diskussioner mellan SL och Stockholms stad om hur trafiken ska kunna fortsätta efter att den tillfälliga dispensen för busstrafik över Spångabron löper ut i slutet av juni.
Det är Nobina som kör busstrafiken i Spånga.