23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

SJ Prio - sommarsuccé

Under sommarmånaderna juni, juli och augusti anslöt sig 40 000 nya resenärer till SJ:s kundprogram SJ Prio. Totalt har nu programmet drygt 225 000 medlemmar.

slut är inom räckhåll, säger Jan Olson, direktör affärsutveckling på SJ.



Medlemskap i SJ Prio ger möjlighet att samla poäng på alla resor med SJ och via inköp hos
partners. Dessa poäng kan användas till bland annat nya resor, mat i bistron, Internet ombord
och på Scandic Hotels. SJ Prio kan även kombineras med Mastercard, vilket ger resenären
poäng på alla inköp överallt. Dessutom kan kortet användas till biljettlöst resande på SJ:s
dagtåg, snabbare bokning på sj.se och förmåner hos Scandic Hotels.



Vissa medlemsnivåer ger även fritt kaffe och te ombord, fri bio på tåg, tillgång till SJ Lounge
och fritt Internet. Under sommaren erbjöds SJ Prio-medlemmar att åka 1 klass till halva priset.



– Det var 60 000 som passade på att resa lite bekvämare i somras. Vi ser att pendlandet ökar,
såväl bland yrkesverksamma som bland studenter. För dem är det skönt att slippa lösa biljetter
och att dessutom ha tillgång till fritt Internet under resan. SJ Prio ger oss en tydlig bild av vad
resenärerna efterfrågar. Vi får därmed chansen att skräddarsy våra tjänster efter dessa
önskemål, säger Jan Olson.











– Det här blev en riktig sommarsuccé. Vårt mål om trehundra tusen medlemmar innan årets
BREAKING
{{ article.headline }}
0.099