23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ännu mer pengar från (s)

Två extra miljarder till infrastrukturen och 100 miljoner extra till att marknadsföra Sverige som turistland. Det är ett par budgetförslag som socialdemokraterna vill satsa på. 

Man vill också att turistnäringen ska utvecklas ännu mer. Besöksnäringen är en bransch med många skickliga småföretagare, skriver (s). De menar att staten bör öka sitt engagemang för att stärka branschens tillväxtförutsättningar. I detta är ökade statliga investeringar i marknadsföringen av Sverige som turistland, nya initiativ för att stärka Sverige som arrangörsnation för stora internationella evenemang en avgörande beståndsdel. Även forskningssatsningar för att öka produktivitet och förädlingsvärde är en nödvändig beståndsdel i ett strategiprogram för besöksnäringen.(s) avsätter 100 miljoner kronor mer än regeringen till insatser för marknadsföringen av Sverige som turistland och stärker förutsättningarna som evenemangsarrangör. Ett branschprogram för besöksnäringen ska genomföras.


Socialdemokraternas budgetförslag för 2009 innebär bland annat att man vill satsa två miljarder kronor mer än regeringen per år till infrastrukturen, bland annat till kollektivtrafik, järnvägssatsningar och bättre vägstandard.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094