23948sdkhjf

Hygglig start för SJ-kampanj

SJ:s satsning på billiga biljetter för gammal och ung har hittills medfört 26 000 sålda biljetter. Men det finns över 120 000 rabattbiljetter kvar.
Mer än 26 000 sålda biljetter på tio dagar och 30 000 nya medlemmar i SJ Prio. Lanseringen av SJ:s 25/65-erbjudande gjordes i mitten av november och järnvägsbolaget är nöjda med starten.

- Totalt har vi släppt 150 000 biljetter i den här kampanjen, som innebär att alla som är mellan 16 och 25 år får resa för 25 kronor, medan de som är 65 och uppåt betalar 65 kronor för resor under januari månad, säger Claes Lindholtz, ansvarig för SJ Prio.

Villkoren är enkla: för att kunna resa med de billiga biljetterna måste man vara medlem i SJ:s kundprogram SJ Prio. Så fort man har anmält sig dit är det bara att köpa en biljett för resa under januari månad.

- De flesta som har köpt biljetter är medlemmar i SJ Prio sedan tidigare, men vi har även fått en kraftig tillströmning av nya medlemmar. Majoriteten av de nya är yngre än 26 eller äldre än 65 så det finns ett klart samband med vår kampanj, säger Claes Lindholtz.

SJ Prio ger poäng på köp hos SJ och hos partners. Poängen kan användas till resor, i bistron ombord och hos olika partners som exempelvis Scandic Hotels.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078