- Syftet med skriften, som vänder sig till både förare och tjänstemän, är att man ska få argument om varför trafiksäkerhet och miljöhänsyn är viktigt, argument att använda gentemot både kunder och kolleger, säger Tommie Vesterlund på BR. Vi vill alltså att alla i bussbranschen ska få sig en tankeställare om hur man genom att köra både trafiksäkert och miljöanpassat, kan öka värdet av allas vårt varumärke. Ett starkt varumärke är avgörande för långsiktig god lönsamhet. En buss är ett skyltfönster gentemot både kunder och allmänhet. Vägverket, region väst, BR, Bussbranschens Riksförbund, Orusttrafiken samt Göteborgs Spårvägar har tagit fram en gemensam skrift, Argument för säkrare och mer miljöanpassade bussresor, för att betona bussens fördelar, miljömässigt och trafiksäkerhetsmässigt, framför bilens.
Bussen är ett varumärke
Att åka säkert och miljömässigt är bussens starkaste varumärken står att läsa i en ny broschyr.
- Syftet med skriften, som vänder sig till både förare och tjänstemän, är att man ska få argument om varför trafiksäkerhet och miljöhänsyn är viktigt, argument att använda gentemot både kunder och kolleger, säger Tommie Vesterlund på BR. Vi vill alltså att alla i bussbranschen ska få sig en tankeställare om hur man genom att köra både trafiksäkert och miljöanpassat, kan öka värdet av allas vårt varumärke. Ett starkt varumärke är avgörande för långsiktig god lönsamhet. En buss är ett skyltfönster gentemot både kunder och allmänhet. Vägverket, region väst, BR, Bussbranschens Riksförbund, Orusttrafiken samt Göteborgs Spårvägar har tagit fram en gemensam skrift, Argument för säkrare och mer miljöanpassade bussresor, för att betona bussens fördelar, miljömässigt och trafiksäkerhetsmässigt, framför bilens.