23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Allt om TURen i luren

TUR-mässan, som hålls den 19-22 mars i Göteborg, erbjuder sina besökare program, utställare och öppettider direkt i mobilen.

- Vi tycker att det är ett bra och enkelt sätt att göra mässinformationen tillgänglig, säger Per Magnusson på Svenska Mässan. Det är Göteborgsbyrån Sway Republic som levererar lösningen som arbetar enligt följande princip:
- Svenska Mässan annonserar på bussar och i annan utomhusreklam med ett sms-nummer dit man kan skicka ett meddelande för att sedan få mässinformationen returnerad till sin mobil i form av en länk. Länken leder till en mobilanpassad hemsida. Besökaren får bättre service genom att man direkt i sin mobil får tillgång till den efterfrågade informationen.

Även Kristianstad Kommun kommer att visa sin mobila turistbyrå på TUR-mässan tillsammans med flera andra Mob5-användare.



Varje år besöks TUR-mässan i Göteborg av över 50 000 människor och cirka 1 200 utställare ställer ut. Svenska Mässan erbjuder nu utställare och besökare en större tillgänglighet till mässinformationen genom verktyget Mob5.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078