23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Medieoffensiv lockade 3-talet skribenter

Vildmark, kulturlandskap, industrihistoria och Medeltid gav eko i Tyskland, Nederländerna och Ryssland när Östsvenska Turistrådet satsade.

Susanne Landqvist, chef för Östsvenska Turistrådet, påpekar också att det viktigaste med den genomförda satsningen på att visa upp Östergötland för skribenter från de tre nyckelmarknaderna inte i första hand är antalet publiceringstillfällen som resorna skapade. Det viktiga var att få se och höra reaktionerna på det vi har att visa upp, från erfarna proffsresenärer som sett så mycket av världen. De reaktionerna var över vår förväntan.




Östsvenska Turistrådets satsning på att locka internationella skribenter till länet gav rejält eko i tre av Östergötlands nyckelmarknader under 2008. Fler än 30 journalister från Tyskland, Nederländerna och Ryssland gjorde nämligen besök i den östsvenska vildmarken, upplevde den gamla svenska industrihistorien och medeltidshistorien. De trettio journalisterna, många med medföljande fotografer, har hittills skrivit eller sänt närmare 40 artiklar eller inslag om länet i sina media. Den mycket positiva publiciteten betyder oerhört mycket för bilden av och kunskaperna om Östergötland i de tre länderna. Publiciteten betingar ett värde av cirka tre miljoner kronor.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.126