23948sdkhjf
Logga in eller skapa en prenumeration för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.
Annons
Annons

Ny bussterminal i Brösarp

Tack vare en ny bussterminal kommer det att gå snabbare för den som pendlar med buss till och från Österlen. Det rapporterar Radio P4 Kristianstad.
Annons

Nästa vecka startar bygget av en ny bussterminal i Brösarp. Den nya terminalen kommer att medföra att Skåneexpressen inte längre kör in i byn utan stannar ute vid vägkorsningen mellan väg 9 och 19. Syftet med det är att skapa en både säkrare och smidigare miljö för busstrafik.

Annons

Investeringen i terminalen ligger på 3,3 miljoner kronor och arbetet utförs av NCC. Den sista november ska bygget vara klart att tas i bruk av resenärerna.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons Annons
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|