23948sdkhjf

UL:s kunder nöjdare

När UL, Upplands Lokaltrafik, nu summerar första halvårets barometer för kollektivtrafiken visar jämförelsen med samma period 2008 att kunderna är nöjdare med UL.
Värdet för kundernas totala bedömning för hur nöjd man är med UL visar på en uppgång. För första halvåret 2009 har resultatet förbättrats med tre procentenheter, jämfört med samma period 2008, vilket innebär att av de som reser med UL:s regionbussar och Upptåget så ger 68 procent betyg 4 eller 5 på en femgradig skala. Samtidigt har andelen missnöjda, de som ger betyg 1 eller 2 minska från 9 till 6 procent.

– Även om tre procentenheter kan tyckas lite så är vi på UL glada åt resultatet. Det är ingen tillfällig effekt som beror på någon enskild kampanj eller händelse och vi kan se en stabil uppåtgående trend från början av 2008 till och med juni 2009, säger UL:s försäljningschef Nikodemus Kyhlén .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079