23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Scandic mer handikappvänligt

Scandic blir den första hotellkedjan som samlar all information till gäster med speciella behov. På varje hotells hemsida finns svaren på de 80 vanligaste frågorna, till exempel om det finns hörselslinga eller hur bred dörröppningen är till rummen.

- Vi nöjer oss inte med att upplysa om att hotellen är tillgängliga för alla, vi berättar nu hur och vilka eventuella hinder man kan stöta på, allt samlat på varje hotells hemsida. Det här är unik information och ett bra hjälpmedel för alla gäster, och listan kommer kontinuerligt att uppdateras med ny information. Jag har inte sett något liknande hos någon annan hotellkedja i världen, säger Scandics handikappambassadör Magnus Berglund.
För cirka fem år sen började Scandic jobba aktivt med tillgänglighetsfrågor, och sedan dess har man sett en positiv ökning av antalet gäster med funktionshinder. Tillgängligheten är en viktig fråga idag och information om de möjligheter eller hinder som finns bidrar till att öka människors självständighet.





Alla söker vi information när vi ska välja hotell och möteslokaler, och vi ställer frågor utifrån våra egna, individuella behov. Hotellen ser olika ut och alla gäster har olika behov, därför är det mycket viktigt att erbjuda den informatinen som leder till att varje person kan välja det boende som passar bäst. Scandic har de senaste månaderna inventerat alla sina hotell och man har mätt, provat och utvärderat de möjligheter och hinder som finns. Att resa med speciella behov ställer ofta större krav på planering, och den nya informationen kommer att underlätta tiden innan resan.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125