Kampanjen Litet land, stor upplevelse! sker i två etapper, från 31 augusti till 11 oktober och 9 till 29 november, och innehåller bland annat resetävlingar. Kampanjen, med hemsida www.visitestonia.com, har internet som huvudsakligt kommunikationsmedium. Under kampanjperioderna bedrivs det även lokal kollektivtrafikreklam i Stockholm och Göteborg, samt radio- och webbreklam hos Mix Megapol, där man har chans att vinna en resa till Estland.
Programmet för ökad kännedom om Estland som turistmål sponsras av EU:s regionala utvecklingsfond. - Estniska städer har mycket att erbjuda de som vill uppleva en stadssemester med betoning på semester, säger Henrik Göthlin, turistchef för Estlands Turistbyrå i Sverige. Det finns massor av möjligheter för en skön weekendresa - moderna shoppinggallerior, modebutiker och designateljéer; spaanläggningar, kaféer och restauranger och även högklassig underhållning i form av konserter, teater och biografer. För den festglade finns många bra klubbar och ett bubblande nattliv.