23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Estland satsar på svenska turister

Med sloganen Litet land, stor upplevelse! ska Estlands turistbyrå locka svenska turister.

Kampanjen Litet land, stor upplevelse! sker i två etapper, från 31 augusti till 11 oktober och 9 till 29 november, och innehåller bland annat resetävlingar. Kampanjen, med hemsida www.visitestonia.com, har internet som huvudsakligt kommunikationsmedium. Under kampanjperioderna bedrivs det även lokal kollektivtrafikreklam i Stockholm och Göteborg, samt radio- och webbreklam hos Mix Megapol, där man har chans att vinna en resa till Estland.
Programmet för ökad kännedom om Estland som turistmål sponsras av EU:s regionala utvecklingsfond.

- Estniska städer har mycket att erbjuda de som vill uppleva en stadssemester med betoning på semester, säger Henrik Göthlin, turistchef för Estlands Turistbyrå i Sverige. Det finns massor av möjligheter för en skön weekendresa - moderna shoppinggallerior, modebutiker och designateljéer; spaanläggningar, kaféer och restauranger och även högklassig underhållning i form av konserter, teater och biografer. För den festglade finns många bra klubbar och ett bubblande nattliv.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11