- Vi ser positivt på att MTR har valt oss som leverantör av dessa tjänster, säger Kenneth Johansson, vd i Westin Buss till TRAFIKFORUM/rt-forum.com. Det är ett uppdrag som ställer höga krav på att snabbt sätta in extra kapacitet på kort varsel alla dygnets timmar, året runt. Uppdraget passar mycket väl in i vår befintliga verksamhet eftersom vi har en organisation och ett kontaktnät som är väl rustad för ett sådant här uppdrag.
Westin Buss, med en omsättning på cirka 100 miljoner kronor per år, förfogar över en modern bussflotta på ett 60-tal enheter. Bolaget har mellan 80 och 90 medarbetare som utför beställningstrafik, skolskjutsar och linjetrafik.
Avtalet, som trädde i kraft under måndagen och som är flerårigt, innebär att Westin Buss på kort varsel ska kunna sätta in bussar som ersättning för tunnelbanan vid både oförutsedda och planerade stopp i tunnelbanetrafiken i Stockholmsområdet.