Bo Jacobsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Resia:
– Privatresandet har en liten positiv tendens generellt, även om det är långt kvar till nivåerna från 2007 och 2008. Inom affärsresor knyter Resia till sig allt flera större kunder samtidigt som affärsresandet i Sverige fortfarande är avvaktande. Grupp- och konferensresor går generellt tungt i Sverige.
– Resultatet bekräftar tendensen från andra kvartalet att resebranschen börjar hämta sig så sakteliga. Att Resia fortsätter att redovisa positivt resultat i en av de största nedgångarna branschen har upplevt är trots allt godkänt. Det visar att vi var väl förberedda. Både 2007 och 2008 var rekordår för Resia och vår uttalade ambition är att Resia ska växa och fortsätta att ta marknadsandelar inom våra tre affärsområden; privatresor, affärsresor och Grupp & Konferens, säger Eva Moen Adolfsson, vd på Resia.