- När vi skulle utveckla nya Ving.se tillfrågades kunderna vad de upplevde som svårt eller hindrande med att boka en resa på webben. Utifrån önskemålen har vi sedan arbetat fram vår nya webb med ett flertal nya funktioner, t ex bättre sökmöjligheter samt fler och större bilder för inspiration, säger Magdalena Öhrn, informationschef, Ving.
Här är de viktigaste nyheterna:
Lanseringen av nya Ving.se har föregåtts av att en betaversion av nya webben släpptes. Vings kunder bjöds in att tycka till om de nya funktionerna.
- På så sätt kunde vi upptäcka eventuella fel, finslipa de sista detaljerna och få in förslag till ytterligare förbättringar. Parallellt med själva betasajten lanserades även Betabloggen, där vi som arbetat med den nya webben berättade mer om utvecklingen av nya Ving.se. På betabloggen fick vi in kundernas feedback i form av 400 förslag och kommentarer som varit mycket värdefulla, säger Lisa Rönnberg, webbansvarig Ving.se.
Utvecklingen av sajten fortgår kontinuerligt, i och med det byter Betabloggen namn till Vingbloggen. Där kan Vings kunder även i fortsättningen tycka till om Ving.se. Vingbloggen når man via startsidan på Ving.se