23948sdkhjf

SL:s arbetssätt ses över

SL:s nye vd Göran Gunnarsson, som tillträdde den 1 oktober, har inlett ett arbete med en översyn och utveckling av SL:s framtida roll och arbetssätt.
Under 90-talet präglades SLs verksamhet av övergången från rollen som trafikutövare till att vara beställare och upphandlare av kollektivtrafiken i Stockholm. De första åren av 2000-talet har fokus legat på att öka kvaliteten i trafiken, inte minst att förbättra punktligheten, vilket har lett till en kraftig ökning av andelen nöjda kunder.

– Nu är det hög tid att se över vår framtida roll så att vi på bästa sätt kan möta de krav och förväntningar som kommer att ställas på SL i framtiden. Både Busslinkshändelsen och läget i Trygghetsprojektet understryker behovet av att vi nu ser över våra rutiner och våra prioriteringar, säger Göran Gunnarsson .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.411