23948sdkhjf

MP: Trafikinfo på Facebook

Miljöpartiet ställer Christer G Wennerholm (M) till svars för SL:s dåliga trafikinformation i snökaoset. Yvonne Blombäck (MP) föreslår också att SL Kundtjänst startar en grupp på Facebook.
– Det går inte att få korrekt information ute i SL-trafiken och hemsidan ligger nere då den bäst behövs, det är inte okej, säger Yvonne Blombäck, (MP) styrelseledamot i SL som idag lämnar in en kritisk interpellation till trafiklandstingsrådet i fullmäktige.

– Efter förra valet gjorde alliansen stort nummer av att förbättra informationen för resenärerna. Nu har de i stället sålt ut Kundtjänsten och saknar beredskap för vintern, säger Yvonne Blombäck (MP).

SL Kundtjänst visade sig vara både splittrad mellan olika delar (SL center, trafikvärdar, SL-ombud, spärrvakter, tågvärdar och hemsida) och ha stora brister i samordningen, enligt en utredning beställd av SL. I stället för att samla ihop och styra upp verksamheten valde alliansen att sälja ut den, enligt Miljöpartiet.

I ett mail till Christer G Wennerholm den 17 december 2009, som han inte besvarat, föreslog Yvonne Blombäck att SL Kundtjänst ska finnas på Facebook som ett alternativ när SL:s hemsida ligger nere. Ett annat förslag är att störningsinformationen ska rullas på busshållplatsernas elektroniska tavlor och att fler trafikvärdar anställs som kan informera på plats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.187