23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

MP: Trafikinfo på Facebook

Miljöpartiet ställer Christer G Wennerholm (M) till svars för SL:s dåliga trafikinformation i snökaoset. Yvonne Blombäck (MP) föreslår också att SL Kundtjänst startar en grupp på Facebook.

– Det går inte att få korrekt information ute i SL-trafiken och hemsidan ligger nere då den bäst behövs, det är inte okej, säger Yvonne Blombäck, (MP) styrelseledamot i SL som idag lämnar in en kritisk interpellation till trafiklandstingsrådet i fullmäktige.

– Efter förra valet gjorde alliansen stort nummer av att förbättra informationen för resenärerna. Nu har de i stället sålt ut Kundtjänsten och saknar beredskap för vintern, säger

Yvonne Blombäck

(MP).

SL Kundtjänst visade sig vara både splittrad mellan olika delar (SL center, trafikvärdar, SL-ombud, spärrvakter, tågvärdar och hemsida) och ha stora brister i samordningen, enligt en utredning beställd av SL. I stället för att samla ihop och styra upp verksamheten valde alliansen att sälja ut den, enligt Miljöpartiet.

I ett mail till Christer G Wennerholm den 17 december 2009, som han inte besvarat, föreslog Yvonne Blombäck att SL Kundtjänst ska finnas på Facebook som ett alternativ när SL:s hemsida ligger nere. Ett annat förslag är att störningsinformationen ska rullas på busshållplatsernas elektroniska tavlor och att fler trafikvärdar anställs som kan informera på plats.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.533|instance-web01