23948sdkhjf

UL:s resegaranti försenad

Den gångna vintern har varit ovanligt besvärlig för UL:s resenärer och resegarantiärendena har dragit ut på tiden. Nu blir det ytterligare kompensation till UL:s trogna kunder.
UL:s Upptåget tillhör den del av UL:s kollektivtrafik som drabbats värst. Tågen har tagit skada och reparationsbehovet har varit stort för alla tågoperatörer vilket har gjort att köerna till tågverkstäderna har växt. Tidvis har det uppstått brist på tåg i trafik och för Upptågets del har det inneburit inställda turer i en omfattning som saknar motstycke under tågets snart 20-åriga historia.

De resenärer som drabbats av akuta störningar får kompensation via UL:s resegaranti. På grund av den stora mängd resegarantiärenden som kommit in är handläggningstiden betydligt längre än normalt, upp till en och en halv månad mot normalt en till två veckor.

För att uppmärksamma trogna kunder och samtidigt tacka för det tålamod som kollektivtrafikresenärer visat delar UL nu ut presentcheckar. Till de mest trogna kunderna, det vill säga de omkring 3 300 årskorts- och autogirokunderna, skickas tackkort och presentcheck direkt. Dessutom kommer de försäljningsställen som finns närmast tåget i orter utmed Upptågets stäcka att dela ut tackkort och presentcheckar till cirka 5 000 kunder som köper periodkort eller 10-resorskort.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.44