UL:s resegaranti försenad
Den gångna vintern har varit ovanligt besvärlig för UL:s resenärer och resegarantiärendena har dragit ut på tiden. Nu blir det ytterligare kompensation till UL:s trogna kunder.
De resenärer som drabbats av akuta störningar får kompensation via UL:s resegaranti. På grund av den stora mängd resegarantiärenden som kommit in är handläggningstiden betydligt längre än normalt, upp till en och en halv månad mot normalt en till två veckor.
För att uppmärksamma trogna kunder och samtidigt tacka för det tålamod som kollektivtrafikresenärer visat delar UL nu ut presentcheckar. Till de mest trogna kunderna, det vill säga de omkring 3 300 årskorts- och autogirokunderna, skickas tackkort och presentcheck direkt. Dessutom kommer de försäljningsställen som finns närmast tåget i orter utmed Upptågets stäcka att dela ut tackkort och presentcheckar till cirka 5 000 kunder som köper periodkort eller 10-resorskort.