Radisson Blu växer i lyxklassen
Nu är Radisson Blu störst i Europa i segmentet högklasshotell. Kedjan har 170 hotell och 38 079 rum.
- Vi kan stolt konstatera vårt ambitiösa och strategiska utvecklingsarbete, våra kreativa marknadsföringskampanjer och våra nyskapande servicekoncept har varit framgångsrika, säger Olivier Joaquin, vice VD med ansvar för marknad, försäljning och distribution i Rezidor Hotel Group.
Förstaklass- och fullservicekedjan Radisson Blu har tillsammans med kända arkitekter och designers som Adam D. Tihany, Matteo Thun och François Champsaur skapat nya landmärken i Europa, som den runda glasfasaden på Radisson Blu Hotel i Frankfurt, det spektakulära vintornet i baren på Radisson Blu Hotel i Zürich eller den urbanskt minimalistiska stilen på Radisson Blu le Metropolitan Hotel i Paris.
Från att ha varit en klassisk affärshotellkedja har Radisson Blu utvecklat sitt utbud de senaste åren.
- Vi har satt en ny standard för hotell på de stora europeiska flygplatserna och har dessutom satsat på exklusiva spahotell på populära turistdestinationer som Dubrovnik i Kroatien och Cesme i Turkiet, säger Olivier Joaquin.
Tillväsxten i Europa fortsätter med bland annat Radisson Blu Hotel i Madrid och årets flaggskepp – Radisson Royal Hotell i Moskva, som öppnar i maj. Hotellet, som också kallas Hotel Ukraina, har 506 lyxiga rum och sviter, 38 lägenheter, restauranger i världsklass, egna flodkryssare och en unik samling konst med 1 200 verk av ledande ryska konstnärer från tidigt 1900-tal. Hotellet är inrymt i de berömda Stalinskraporna ”Sju Systrar”.