23948sdkhjf

Radisson Blu växer i lyxklassen

Nu är Radisson Blu störst i Europa i segmentet högklasshotell. Kedjan har 170 hotell och 38 079 rum.
Hotellkedjorna Radisson Blu och Radisson Edwadrian har gemensamt klättrat till topplaceringen bland Europas högklasshotell. Det framgår av analysföretaget MKG Hospitalitys senaste rapport ”Upscale Brands Top 10 in Europe”. På andra plats återfinns Hilton med 146 hotell och 37 806 rum och trea är Marriott med 86 hotell och 20 806 rum.

- Vi kan stolt konstatera vårt ambitiösa och strategiska utvecklingsarbete, våra kreativa marknadsföringskampanjer och våra nyskapande servicekoncept har varit framgångsrika, säger Olivier Joaquin, vice VD med ansvar för marknad, försäljning och distribution i Rezidor Hotel Group.

Förstaklass- och fullservicekedjan Radisson Blu har tillsammans med kända arkitekter och designers som Adam D. Tihany, Matteo Thun och François Champsaur skapat nya landmärken i Europa, som den runda glasfasaden på Radisson Blu Hotel i Frankfurt, det spektakulära vintornet i baren på Radisson Blu Hotel i Zürich eller den urbanskt minimalistiska stilen på Radisson Blu le Metropolitan Hotel i Paris.

Från att ha varit en klassisk affärshotellkedja har Radisson Blu utvecklat sitt utbud de senaste åren.
- Vi har satt en ny standard för hotell på de stora europeiska flygplatserna och har dessutom satsat på exklusiva spahotell på populära turistdestinationer som Dubrovnik i Kroatien och Cesme i Turkiet, säger Olivier Joaquin.

Tillväsxten i Europa fortsätter med bland annat Radisson Blu Hotel i Madrid och årets flaggskepp – Radisson Royal Hotell i Moskva, som öppnar i maj. Hotellet, som också kallas Hotel Ukraina, har 506 lyxiga rum och sviter, 38 lägenheter, restauranger i världsklass, egna flodkryssare och en unik samling konst med 1 200 verk av ledande ryska konstnärer från tidigt 1900-tal. Hotellet är inrymt i de berömda Stalinskraporna ”Sju Systrar”.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157