Kampanjen kommer att gå i södra Finland och synas både på en kampanjsida på Internet, www.lastenruotsi.fi och i tryckt material. Målgruppen är ”Active Family” och därför ger de tips på aktiviteter och attraktioner som lockar till en bilsemester i Sverige under sommaren.
I norra Sverige finns bland annat Gold of Lapland representerat genom världens längsta linbana. På kampanjsidan presenteras en rad svenska klassiker att besöka i Sverige och en del nyheter och det är där världens längsta linbana kommer in.
sker i samarbete med rederierna i Sverigetrafiken, några svenska partners samt några finska researrangörer startade måndag den 17:e maj och kommer att pågå till och med vecka 25.
De finska arrangörerna hittade själva till Gold of Lapland.
– Vi har ett bra utbud till målgruppen aktiva familjer och jag tror att det har spelat in, säger
, verksamhetsledare på Gold of Lapland.
– Att vi sen har en ny fräsch webb och en bra bildbank när vi får en fråga från en journalist, en arrangör eller från VisitSweden kanske också har spelat in. Vi levererar snabbt den information de behöver.
GOLD OF LAPLANDhar inte satsat särskilt på finska resenärer.
– Nej, men vår uppgift som företagsägd destinationsorganisation är att hjälpa alla arrangörer och aktörer som vill lyfta våra medlemsföretag och det är ju fantastiskt kul att VisitSwedens avdelning i Finland har hittat oss. Alla är välkomna.
Gold of Lapland är en ekonomisk förening som ägs av drygt 80 företag och även en turistdestination som geografiskt sträcker sig över Lycksele, Malå, Norsjö, Robertsfors och Skellefteå.