23948sdkhjf

Clear reklamar hos SL

Clear Channel återerövrar bussväderskydden och erbjuder annonsörer ett starkare Stockholm än något annat kommersiellt media.
Reklamrätten för bussväderskydden i Stockholm, i folkmun kallade ”busskurerna”, har upphandlats och Clear Channel kommer vara den part som paketerar och säljer reklamplatserna. Avtalet innefattar runt 3 000 reklamplatser som finns över hela Storstockholm. Från 2011 ökar veckoräckvidden med ett annonsformat till 95 procent i länet.

– Vi är glada att vi nu har fått avtalet för bussväderskydden, nu kan vi leverera ett starkare Stockholm till annonsörerna än något annat media. Många medier har problem med att nå ut till annonsörers målgrupper vilket är ett allvarligt problem på marknaden. Här kan vi spela en viktig roll i och med att vår räckvidd ökar kraftigt och möjligheterna till målgruppsanpassning är stor. Vi är nu leverantör av all reklam inom SL och det är en klar förbättring för Sveriges annonsörer, säger Patrik Hofbauer , vd, Clear Channel Sverige.

Inom SL reser en vardag fler än 710 000 personer och dessa genererar över 2,4 miljoner resor per dygn. Varje dag sker 975 000 på- och avstigningar på busshållsplatserna runt om i länet. Profilen på de resande är ett genomsnitt av Stockholmarna och hela 52 procent åker kollektivt varje vecka. Kollektivtrafiken i Stockholm har ökat med närmare 8 procent under 3 år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093