Kuponginlösen har utvecklat en enkel reklamationstjänst via mobilen som passar den moderna resenärens behov av tillgänglighet och service. Swebus kundsupport kan erbjuda sina kunder en värdecheck i mobilen som kompensation när något oförutsett inträffar.
Resenärerna kan lösa in värdechecken i kassan hos Swebus egna servicebutiker och återförsäljare; Pressbyrån, 7-Eleven och Direkten. Bakom lösningen står Kuponginlösen och deras samarbetspartner Mobilab.
– Vår kundtjänst jobbar både traditionellt via telefon och i digitala kanaler, såsom via Twitter och Facebook. För oss är tillgänglighet för resenärerna viktigt, och lösningen hjälper oss att vara flexibla och smidiga att ha att göra med, säger
, försäljningschef på Swebus.
Bakom reklamationslösningen står Kuponginlösen och deras samarbetspartner Mobilab som för fem år sedan utvecklade kuponger och presentkort som går att ladda ned i mobilen.
– Vi är väldigt glada över att Swebus som första reseföretag i Sverige valt vår lösning för att kompensera kunder som drabbas av oförutsedda missöden säger
Pontus Ellefsson, vd Kuponginlösen AB.