23948sdkhjf

Rapport om kundlöften

En rapport om branschgemensamma kundlöften har nyligen tagits fram inom fördubblingsarbetet. Syftet är att hitta vägar att öka kollektivtrafikens attraktionskraft.
En branschgemensam expertgrupp inom Partnersamverkan för en fördubblad kollektivtrafik har tagit fram en rapport om branschgemensamma kundlöften som ett steg mot målet om fördubblat resande i kollektivtrafiken till 2020.

Arbetet med Kundlöftet har som mål att ge Sveriges kollektivtrafikresenärer löften som ska bidra till att de upplever kollektivtrafiken som attraktiv. Detta i sin tur är ett steg mot Fördubblingsprojektets vision ”Kollektivtrafiken är en självklar del av resandet i ett hållbart samhälle. Förhoppningsvis inspirerar denna rapport till att få igång nya kunddialoger och arbetssätt i branschen så att målet och visionen kan uppnås.

Kundlöftet utgår bland annat från resenärens behov av smidiga lösningar för hela resan, dvs. resor som inkluderar flera olika trafikslag och trafikföretag.

Under 2011 fortsätter arbetet med att hitta ett ”gemensamt språk”, en harmonisering av begrepp och definitioner inom kollektivtrafiken för att förenkla för resenären.

Fotnot. I Partnersamverkan för en fördubblad kollektivtrafik ingår Svensk Kollektivtrafik , Svenska Bussbranschens Riksförbund (BR) , Branschföreningen Tågoperatörerna , Svenska Taxiförbundet , Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt Trafikverket .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094