Björklund till ånge
Ulrika Björklund blir ny chef för SJ:s Contact Center i Ånge. Hon får ansvaret för närmare 160 medarbetare i Ånge som är en av de viktigaste delarna i SJ:s satsning på ökad service till resenärerna.
SJ:s Contact Center i Ånge är ett viktigt nav i SJs service till resenärerna. Sedan SJ lade ned sin verksamhet i Krylbo har flera arbetsuppgifter tillförts kontoret i Ånge. Hit slussas alla SJ-kunder som ringer, mejlar, går in på webben eller skriver brev med frågor om resor.
– Enkelt uttryckt tar vi hand om alla kundfrågor före, under och efter tågresor med SJ, säger Maria Cederber g, chef för SJ Contact Center och SJ Resebutiker.
Trycket på personalen i Ånge är därmed stort och konstant nästa 24 timmar om dygnet. Varje år tar SJ:s Contact Center i Ånge och Tranås emot cirka 3 miljoner samtal och mejl från SJ:s kunder.
– Vi hade 25 riktigt kvalificerade kandidater till arbetet som chef i Ånge. Vi valde Ulrika eftersom hon är en mycket drivande person som kommer att fortsätta att bidra till Ånges goda kvalitet och lönsamhet, säger Maria Cederberg.
Ulrika Björklund är född i Timrå och har arbetat som vd och direktör för Grand Hotel i Sundsvall de senaste fem åren.
– Gänget som arbetar i Ånge är otroligt kompetent. Jag hoppas kunna fortsätta att inspirera medarbetarna, säger Ulrika Björklund.