23948sdkhjf

Björklund till ånge

Ulrika Björklund blir ny chef för SJ:s Contact Center i Ånge. Hon får ansvaret för närmare 160 medarbetare i Ånge som är en av de viktigaste delarna i SJ:s satsning på ökad service till resenärerna.
– Jag tror på ett nära ledarskap och tickar igång på en utmaning som handlar om försäljning, ledarskap och mänskliga relationer, säger Ulrika Björklund som kommer från jobbet som vd för Grand Hotel i Sundsvall.

SJ:s Contact Center i Ånge är ett viktigt nav i SJs service till resenärerna. Sedan SJ lade ned sin verksamhet i Krylbo har flera arbetsuppgifter tillförts kontoret i Ånge. Hit slussas alla SJ-kunder som ringer, mejlar, går in på webben eller skriver brev med frågor om resor.

– Enkelt uttryckt tar vi hand om alla kundfrågor före, under och efter tågresor med SJ, säger Maria Cederber g, chef för SJ Contact Center och SJ Resebutiker.

Trycket på personalen i Ånge är därmed stort och konstant nästa 24 timmar om dygnet. Varje år tar SJ:s Contact Center i Ånge och Tranås emot cirka 3 miljoner samtal och mejl från SJ:s kunder.

– Vi hade 25 riktigt kvalificerade kandidater till arbetet som chef i Ånge. Vi valde Ulrika eftersom hon är en mycket drivande person som kommer att fortsätta att bidra till Ånges goda kvalitet och lönsamhet, säger Maria Cederberg.

Ulrika Björklund är född i Timrå och har arbetat som vd och direktör för Grand Hotel i Sundsvall de senaste fem åren.

– Gänget som arbetar i Ånge är otroligt kompetent. Jag hoppas kunna fortsätta att inspirera medarbetarna, säger Ulrika Björklund.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11