23948sdkhjf

Entreprenörer samlas på hotell

Clarion Hotel Post i Göteborg skapar The Post Office – 500 virtuella kontor där den kreativa höjden kan spira utan fara för att slå i taket.
Hotellets rymliga lobby blir en levande mötesplats där unga idérika företagare kan träffa likasinnade och väva ihop personliga nätverk, utbyta galna idéer eller träffa kunder – allt detta för en rimlig penning.

Göteborg ser en ny sorts affärsfolk beträda scenen – allt från talangfulla musiker och filmskapare till erkända kreatörer inom media och reklam.

Clarion Hotel Post vill gärna bli ett nav för det nya Göteborg och hjälpa till med att sammanföra alla kreativa entreprenörer på den nya arenan. The Post Office är en del av lösningen.

Genom att betala en fast månadskostnad blir företagare medlemmar i det nya konceptet och kan ta del av en rad förmåner. De får möjlighet att boka konferenslokal till sista-minuten-pris, fritt deltagande i medlems-events, fritt internet samt möjlighet att medverka på det digitala speakers corner.

I den nyskapande miljön öppnas en arena för möten som leder till nya affärsmöjligheter.

– Vi vill att Göteborgarna naturligt väljer hotellets publika utrymmen som deras nya, moderna och centralt belägna vardagsrum. Clarion Hotel Post har för avsikt att bli alternativet till ett könlöst kontorshotell och samtidigt levandegöra vårt koncept The new face of Gothenburg, säger Daniel Stenbäck , vd Clarion Hotel Post.

Bygget är i full gång och om allt går planenligt ska hotellet stå klart i slutet av januari 2012. Den nya fastigheten blir 13 våningar hög.

Hotellets får sin huvudentré från Drottningtorget och den andra entrén från Åkareplatsen

Clarion Hotel Post får 500 rum inklusive tre sviter, en stor eventlokal som rymmer 1 000 personer samt 16 konferensrum.

Dessutom blir det ar och restaurang; Postbaren och Norda Bar & Grill som Marcus Samuelsson står bakom samt en takterass med pool.

Den totala ytan är på 36 700 kvadratmeter.

Clarion Hotels har 20 förstaklasshotell i Norden och omsätter 1,7 miljarder kronor. Med hjälp av konst, musik och design skapar Clarion levande mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären

Clarion ingår i Nordic Choice Hotels som har en total omsättning på cirka 8 miljarder kronor, fördelat på 170 hotell i Norden.

/KL
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093