23948sdkhjf

Västtrafik håller öppet

Längre öppettider och bättre störningsinformation hos Västtrafiks kundservice – så ska det bli från och med 1 april och framgent lovar trafikhuvudmannen.
Längre öppettider, effektivare service och bättre trafiksamordning. Det är några av nyheterna när Västtrafik tar över störningsinformationen som tidigare hanterats av Göteborgs stad. Från och med den 1 april samlas all störningsinformation som rör kollektivtrafiken inom Västtrafiks verksamhetsområde på ett och samma ställe.

Den nya organisationen kommer att hantera information om samtliga trafikstörningar inom Västtrafiks verksamhetsområde och kommer därmed också ansvara för störningsinformation på skyltar, ljudutrop och att informationsflödet mellan de olika trafikbolagen fungerar, så kallad trafiksamordning.

Gemensamt system

Västtrafik får nu ett gemensamt och enhetligt system för att hantera störningsinformation som rör all trafik inom företagets verksamhetsområde.

– Det ger oss förutsättningar för att bli ännu bättre på att få ut snabb information både till våra kunder och trafikföretag, säger Ronny Thörnqvist , chef för Västtrafiks kundservice.

Längre öppettider
Från och med 1 april kommer Västtrafiks kundservice också att få längre öppettider. Under vardagar kommer öppettiderna att utökas med en timma på morgonen och en timma på kvällen och hålla öppet mellan klockan 06 och 21. På helger är det öppet mellan klockan 08 till 19.

– Genom längre öppettider kan vi ge våra kunder bättre service. Men vi kommer också att arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt så att vi kan komma ut snabbare med den information kunderna förväntar sig vid förseningar, säger Ronny Thörnqvist.

Just nu arbetar Västtrafik med att ta fram ett enklare och snabbare system för att hantera kundärenden samtidigt som man undersöker en lösning för att kunderna ska kunna få ersättning för utlägg och kompensation direkt till mobilen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094