Iskallt med Swebus i påsk
I påsk reser många hem till familjen och längtar mest efter påskmiddagarna, det visar Swebus undersökning. Expressbussbolaget lanserar nu kylskåpsrabatt till påskresenärerna.
Swebus går nu ut med en kampanj där resenärerna får en kylskåpsrabatt att ge bort till exempelvis den de reser till.
– Det är ju inte otroligt att våra resenärer tömmer skafferiet hemma hos familjen, så vi vill ge dem chansen att hjälpa till med påfyllningen av kylskåpet, säger Adam Laurell.
Kampanjen innebär att under perioden 8-19 april får alla som köper Swebus-biljetter för minst 100 kronor en digital värdekupong som enkelt kan skickas till den man vill. Värdekupongen gäller sedan hos bland annat Coop, 7-Eleven, Direkten-butikerna och Pressbyrån.
Hit åker Swebus resenärer i påsk*:
1. Till mamma/pappa/familjen: 48 procent
2. Bort på semester: 26 procent
3. Till en kompis/kompisar: 19 procent
4. Till annan släkting: 16 procent
5. Till ett syskon: 11 procent
6. Annat: 15 procent
*Flera svarsalternativ var möjliga för respondenterna att välja, vilket gör att det inte summerar till 100 procent.
Detta längtar vi mest till hemma hos mamma och/eller pappa i påsk:
1. Påskmiddagar
2. Mammas/pappas mat
3. Träffa gamla kompisar
4. Glida ner i soffan
5. Träffa syskonbarn
Detta längtar vi minst till hemma hos mamma och/eller pappa i påsk:
1. Kyrkobesök
2. Filmmaraton på TV
3. Elda skräp
4. Trädgårdsarbete
5. Ägg
Fakta om undersökningen:
Enkäten genomfördes under perioden 2011-03-25 till 2011-03-31 och var utformad som en internetbaserad enkät riktad till Swebus kunder. Totalt svarade 550 personer på enkäten i åldrarna 15 – 60+ boende i alla län som Swebus trafikerar.