23948sdkhjf

Camping lockar med spa och mat

Campingplatserna i småländska Mönsterås och skånska Åhus vill locka fler gäster under våren. Det görs med erbjudanden om spa och kulinariska upplevelser i restaurangerna.
Genom att dessutom erbjuda hotellstandard på service och en rad faciliteter hoppas man nu locka fler ovana campare till Mönsterås och Åhus.

För att locka fler gäster till sina campingplatser satsar det tyska företaget Regenbogen, som äger campingarna i Mönsterås och Åhus, på spa och kulinariska upplevelser. Företagets campingplatser hyser såväl spa-anläggning som à la carte restaurang.

Dessutom ska de som inte har husvagn eller husbil lockas att övernatta i de nya åttakantiga stugorna, så kallade tipis . Tipibyar har byggts både i Mönsterås och i Åhus.

– Vi hoppas att alla, oavsett om du är erfaren campare eller inte, ska lockas till våra campingplatser i Skåne och Småland. Förutom stora spa-anläggningar med olika bastur, lerbad, vilorum med mera har vi lagt ner mycket arbete på våra restauranger som serverar kulinariska upplevelser som helt klart står sig i konkurrensen, säger Stefan Korf , Sverigechef, Regenbogen AG.

Med våra färdiga paket får gäster chansen att skämma bort sig själva, precis som på ett spa-hotell, oavsett om de har husbil, husvagn eller bor i stuga.

Regenbogens campingplatser är öppna året runt och både restaurangerna och spa avdelningarna är tillgängliga för såväl campande som icke campande gäster. För att locka fler gäster till campingplatserna har Regenbogen nyligen infört ett erbjudande kallat vitalveckor där besökare hyr en stuga (vanlig campingstuga eller tipi) 3-4 dagar.

Då ingår frukostservice (leverans av bröd till stugan), tre rätters kvällsmeny samt fritt inträde till spa-avdelningen. Vitalveckorna passar såväl familjer som par eller singlar. Det finns också speciella påskerbjudanden samt speciell tjejcamping.

Regenbogen AG med huvudkontor i Kiel driver totalt 13 campingplatser i Tyskland och Sverige (i Sverige genom dotterbolaget Regenbogen Sverige AB).

Regnbogens campingar är kända för sitt geografiska läge, hög standard, rimliga priser och miljövänlighet, då bland annat solenergi och vattenspararsystem används. Företagets filosofi är avkopplande semester till rimliga priser i sköna omgivningar.

/KL
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078