Den 15 april gick Tyska Turistbyråns nya hemsida online. Sidan har en tilltalande design och är dessutom kompatibel med smartphones och surfplattor.
Fler semestertips och mer inspiration till reselandet Tyskland – det är förhoppningen med den nya sidan.
Tyska Turistbyråns gamla hemsida har varit online i tio år och ersätts nu av ett nytt koncept. Lanseringen är världstäckande och sidan har översatts till tjugotalet olika språk, däribland till svenska.
Den nya hemsidangör all viktig information inför semestern i Tyskland individuellt anpassningsbar och tillgänglig online. Tanken är att det digitala formatet ersätter det tryckta och att broschyrhanteringen därmed helt upphör.
– Det är verkligen en trend nu att förnya sin hemsida, och det känns som om det är på tiden även för oss, säger
, som är ansvarig för Tyska Turistbyrån i Stockholm.
Sidan ska förmedla mer känsla och ge inspiration med fler och finare bilder. Dessutom kan man dela med sig av intressanta artiklar till sina vänner. Men hemsidan är också mer översiktlig, har en enklare navigering och en tydligare målgruppsanpassning än den gamla.
/KL