Carlos Zoéga blir Pågatåg
Företaget Zoégas började sin resa redan i mitten av 1800-talet, då en brasiliansk köpman som älskade gott kaffe kom till Skåne, via Brasilien, Tyskland och Danmark. Nu har Carlos Zoéga givit namn åt ett Pågatåg.
– Vi på Zoéga är mycket stolta över att Carlos Zoéga får namnge ett av Pågatågen och vi hoppas att så många som möjligt kommer och firar denna dag med oss. Ända sen starten för 125 år sedan har vår lokala förankring varit mycket stark och en hjärtefråga för företaget, säger Ulrika Wallberg , marknadschef på Zoégas.
Dopet genomfördes torsdag 9 juni, klockan 11:00, på Knutpunkten i Helsingborg (Helsingborgs Centralstation, spår 3). Magnus Nordin, vd Nestlé Sverige AB var på plats och höll ett kort tal. Under ceremonin bjuder Zoégas alla närvarande på en av de senaste nyheterna i sitt sortiment, Dark Temptation, ett kaffe med mycket attityd, mörkrostat för mer smak. Efter dopceremonin gavs allmänheten möjlighet att titta inne i de nya tågen.