Sms-info till Västeråspendlare
Nu kan alla SJ-resenärer i Västerås få trafikinformations-sms från SJ. Informationen kommer direkt i mobilen vid trafikförändringar.
– Försöket i Uppsala har varit lyckat. Åtta av tio resenärer säger att tjänster ger ett extra värde i vardagspendlandet eller underlättar ibland, säger Maria Cederberg , Chef SJ Contact Center och Sj Resebutik, och som är ansvarig för tjänsten.
Idag prenumerar drygt 3 500 Uppsalaresenärer på SJ:s sms-tjänst. Från och med den 13 juni kommer turen till alla Västeråsbor. För dem som redan är med i SJ:s kundprogramprogram SJ Prio kommer SJ att skicka direkt information i mobilen. För dem som pendlar mellan Västerås och Stockholm och inte är medlemmar i SJ Prio går det enkelt att teckna sig för trafikservicen via SJ:s webbsida. Det är SJ:s nya Kundgrupp som dagligen kommer att skicka ut informationen till prenumeranterna.
– Kunderna kan enkelt anmäla sig till en tjänst om man exempelvis önskar specifik information kring vissa tåg i morgon- och eftermiddagsrusningen, säger Maria Cederberg .
Tjänsten innebär att SJ via sms meddelar resenärerna om det sker förändringar i trafiken. Det kan röra sig om ändrade eller inställda tåg på grund av skador eller tekniska problem. Informationen erbjuds under vardagar mellan 5.50 - 09.00 och mellan 15.00-19.00. Sms-tjänsten är en service för att minska resenärernas problem och underlätta tågpendlarnas vardag de gånger det sker förändringar i trafiken. För att prenumerera på tjänsten kan resenärerna gå in på www.sj.se/sms och anmäla sig.