23948sdkhjf

Strömma och Stockholm kraftsamlar på weekendresenärer

Genom tematiserade erbjudanden och enkla bokningskanaler ska minst 20 000 nya turister årligen lockas till Stockholm. Under de kommande åren, med start år 2012, satsar Strömma Turism & Sjöfart, tillsammans med Stockholm Visitors Board, över 5 miljoner kronor i marknadskampanjer för att öka antalet weekendresenärer från prioriterade länder i Europa. S
Samarbetet är den hittills enskilt största satsningen i Stockholm. Det är också första gången som Strömma gör en långsiktig marknadskampanj på utlandsmarknaderna.
- Det viktigaste för Strömma är att vi får fler turister till Stockholm, säger Jan Larsén, vd för Strömma. Tillsammans med Stockholms Visitors Board hoppas vi kunna bidra till branschens gemensamma mål att nå de uppsatta målen 15 miljoner gästnätter år 2020.
Peter Lindqvist, vd i Stockholm Visitors Board, framhåller att man med Strömmas upplevelser och Stockholm Visitors Boards kunnande om destinationsmarknadsföring kommer Stockholm ta ytterligare steg för att befästa sig som den ledande destinationen i norra Europa.
I samband med överenskommelsen har Strömma Turism & Sjöfart och Stockholms Stad lagt ned den tvist som funnits rörande kommunal konkurrens i gällande nätbokningar av hotellrum.
- Det är tillsammans med näringslivet som besöksnäringen ska utvecklas, säger Ulla Hamilton (M), styrelseordförande i Stockholm Business Region tillika företagarborgarråd, trafik- och arbetsmarknadsborgarråd i Stockholms stad. Därför är den gemensamma satsningen baserad på en överenskommen rollfördelning mellan staden och de privata aktörerna. Ett stort steg framåt för alla.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063