23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Viking väljer AM

 Rederikoncernen Viking Line har valt AM Avvikelse som ärendehanteringssystem. Systemet ska hantera olika typer av kundreklamationer från och med nu.

– Vi valde AM Avvikelse eftersom det bland annat är ett funktionellt och användarvänligt system som dessutom är kostnadsmässigt konkurrenskraftigt, säger

Håkan Sourander

, utvecklingschef på Viking Line.

Viking Line kommer att använda AM Avvikelse för att systematiskt hantera olika typer av kundreklamationer i hela kedjan från första till sista kontakten med kunden.

– Det här är väldigt värdefull information för oss som vi vill vara säkra på att vi tar till vara på ett systematiskt sätt för att hela tiden utvecklas och bli bättre, säger Håkan Sourander.

Viking Line bedriver person- och frakttransporter på Östersjön mellan Finland, Sverige, Åland och Baltikum. Förra året hade Viking Line på sina sju fartyg 6,3 miljoner passagerare och transporterade drygt 600 000 bilar samt cirka 125 000 lastenheter.

– Vi är oerhört glada för att Viking Line väljer ett av våra system för sin hantering av kundreklamationer, säger

Johan Krantz

, vd för AM System.

Fakta/AM System

AM System AB utvecklar och säljer webbaserade system inom underhåll-, dokument- och ärendehantering. AM System startades 1997 och är idag en del av koncernen AM Hultdin Förvaltning AB där även AM Selection och amergo ingår.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.245|instance-web01