Zleeping Hotels sticker upp
Där andra företag inom resebranschen väljer att ta betalt genom dolda avgifter går Zleeping Hotels åt motsatt håll med ett enda totalpris. Det är i alla fall vad hotellkedjan själv påstår.
Extra kortavgifter, kostnader för gratistjänster och saltade fakturor är allt exempel på dolda avgifter vid köp över webben. Enligt SIFO anser sig en av tio svenskar varje år bli lurade på nätet. 70 procent av konsumenterna undersöker ändå företaget innan ett köp genomförs. Konsumentverket menar att dolda avgifter vid köp på webben förekommer allt för ofta och uppmanar till kontroll av avtalsvillkor och finstilt information innan köp.
– Vi lägger alla kort på bordet redan innan köptillfället, det pris som utannonseras är det pris som gäller.Vi står för våra priser, inga kostnader tillkommer i efterhand. Dessutom är vi noga med att tydligt exponera vår kundservice och omedelbart skicka ut tydliga bokningsbekräftelser. Vår verksamhet är transparent, fullt integrerad i sociala medier, och skulle våra kunder inte vara nöjda slår det tillbaka direkt på oss, säger Eva Karlsson.