23948sdkhjf

Swebus-kunder rekordnöjda

Swebus kunder är rekordnöjda med företagets bussresor, visar årets mätning av kundnöjdhet från Svenskt kvalitetsindex, SKI.
Betyget från kunderna är nu 71 på en 100-gradig skala, vilket är det högsta betyget någonsin för Swebus. Totalt sett är svenska resenärer mest nöjda med bussen, jämfört med tåget, flyget och taxin. Swebus kundbetyg stiger från förra årets 69,6 till årets 71,0.

– Vi är glada och stolta över att våra kunder ger oss ett så högt betyg. Våra engagerade och serviceinriktade medarbetare är förstås grunden för en positiv kundupplevelse. Dessutom har vi senaste året satsat mycket på tillgänglighet, bland annat genom ha en kundtjänst som är nåbar dygnet runt, säger Ingvar Ryggesjö , presschef för Swebus.

Bussbranschen är den delbransch i SKI:s mätning av persontransporter som kunderna är allra nöjdast med, jämfört med tåget, flyget och taxin.

– Vi vet från våra egna mätningar att våra kunder uppskattar att vi erbjuder låga priser, är punktliga och i princip aldrig behöver ställa in några turer trots stormar och snökaos. Dessutom är våra expressbussresor märkta med Bra Miljöval och erbjuder gratis internet, vilket är viktigt för många av våra resenärer, säger Ingvar Ryggesjö.

SKI har under oktober och november 2011 intervjuat drygt 5 500 resenärer om deras åsikter om de svenska reseföretagen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141