Swebus-kunder rekordnöjda
Swebus kunder är rekordnöjda med företagets bussresor, visar årets mätning av kundnöjdhet från Svenskt kvalitetsindex, SKI.
– Vi är glada och stolta över att våra kunder ger oss ett så högt betyg. Våra engagerade och serviceinriktade medarbetare är förstås grunden för en positiv kundupplevelse. Dessutom har vi senaste året satsat mycket på tillgänglighet, bland annat genom ha en kundtjänst som är nåbar dygnet runt, säger Ingvar Ryggesjö , presschef för Swebus.
Bussbranschen är den delbransch i SKI:s mätning av persontransporter som kunderna är allra nöjdast med, jämfört med tåget, flyget och taxin.
– Vi vet från våra egna mätningar att våra kunder uppskattar att vi erbjuder låga priser, är punktliga och i princip aldrig behöver ställa in några turer trots stormar och snökaos. Dessutom är våra expressbussresor märkta med Bra Miljöval och erbjuder gratis internet, vilket är viktigt för många av våra resenärer, säger Ingvar Ryggesjö.
SKI har under oktober och november 2011 intervjuat drygt 5 500 resenärer om deras åsikter om de svenska reseföretagen.