Stabilare tidtabeller sedan i december, 2011, proaktivt arbete kring banarbeten, driftsäkrare fordon och anläggningar är några av orsakerna till de positiva siffrorna. Mest ökar punktligheten på tågsidan. Även Skånetrafikens NKI (Nöjd Kund Index) ökade under mars månad. I dag är 6 av 10 kunder nöjda eller mycket nöjda med trafiken och 8 av 10 är nöjda eller mycket nöjda med sin senaste resa.
PågatågPågatåg hade i mars en punktlighet på 85 procent. Det är en förbättring med 3 procent jämfört med februari och hela 12 procent bättre än mars förra året. 91 procent av Pågatågen nådde sin slutstation i tid.
Øresundstågen inom Skåne hade i mars en punktlighet på 84 procent, en förbättring med 5 procent jämfört med februari och hela 15 procent bättre än mars förra året.
StadsbussStadsbusstrafiken hade i mars en punktlighet på 88 procent vilket innebär samma värde som under februari. Jämfört med mars förra året så är stadsbusstrafiken i mars 2012 4 procent mer punktlig. Eslövs stadsbusstrafik toppar punktligheten med 98 procent.
Regionbusstrafiken hade under mars en punktlighet på 82 procent, +1% jämfört med februari och samma siffra som för mars förra året.