23948sdkhjf

Västtrafiks mobilapp vann guldägg

Succén för Västtrafiks sightseeingapp fortsätter. I går kväll vann appen som producerats i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors guld i den prestigefyllda reklamtävlingen Guldägget.
– Vi är förstås väldigt glada och stolta över att vinna det här priset. Vi vet att våra kunder gillar sightseeingappen och det är det viktigaste, att reklambranschen också gör det är förstås en jättekul bonus, säger Maria Björner Brauer , chef för marknad och försäljning på Västtrafik.

Spårvagnssightseeing som appen heter lanserades i juni förra året och blev snabbt en favorit i många resenärers mobiltelefoner, redan efter ett par veckor hade 10 000 nedladdningar gjorts. Den bygger på GPS-teknologi och guidar spårvagnsresenären bland kända platser runt om i Göteborg. Men den gör det också enkelt för turisten att betala för resan med lättillgänglig information.

– Vi ville sänka tröskeln till kollektivtrafiken för den tillfälliga besökaren i Göteborg och samtidigt presentera kollektivtrafiken på ett nytt sätt och det känns verkligen som vi har lyckats med det, säger Maria Björner Brauer.

Västtrafiks spårvagnssightseeing har vunnit flera stora priser världen över och har blivit omtalad i den internationella branschpressen. På Västtrafik pågår diskussioner om att utveckla konceptet.

– Det finns stora möjligheter att utveckla appen både geografiskt och när det gäller själva innehållet, men ännu finns inga beslut fattade, säger Maria Björner Brauer.

Spårvagnssightseeing finns för nedladdning för både Iphone och Android och i två språkversioner, på engelska och på svenska.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141