23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Samarbete Stena Line-Forsman & Bodenfors

Stena Line har valt flerfaldigt Guldäggsbelönade Forsman & Bodenfors som ny reklambyrå. I en pitch med fyra andra byråer var det F&B som hade det bästa upplägget och som därmed blir Stena Lines nya reklambyråpartner.

– Det känns oerhört inspirerande och få jobba med en av världens bästa byråer. Målet är att modernisera Stena Lines varumärke och långsiktigt öka intresset för att ta bil och färja ut i Europa eller till Sverige, säger

Fredrik Lantz

, Skandinavienchef på Stena Line.

F&B kommer att få det övergripande ansvaret för marknadskommunikationen på Stena Lines Skandinaviska marknader inklusive Tyskland och Polen, men fokus kommer att ligga på den svenska marknaden.

– Vi är mycket glada och stolta över att få samarbeta med ett så betydelsefullt varumärke som dessutom har en så stark koppling till Göteborg, säger

Hans Andersson

på F&B.

Redan i nästa vecka kan man se det första resultatet av samarbetet då F&B tagit fram en kampanj för Stena Line där målet är att lyfta fram friheten, flexibiliteten och spänningen med att ta bilen ut i Europa. Kampanjen kommer främst att rulla i TV och online.

– Vi vet att cirka 25 procent av svenskarna är intresserade av att ta bilen ut i Europa och då gärna i kombination med färja. Vi ser en stor potential i att allt fler vill kunna styra sin resa själv och hitta unika upplevelser, inte minst bland alla de svenskar som redan bilsemestrar här hemma, säger

Nicklas Bengtsson

, ansvarig för strategiska marknadsfrågor i Skandinavien.

Samarbetet med F&B kommer att utvecklas under våren och sommaren och från och med i höst kommer F&B att ha det fulla ansvaret för Stena Lines marknadskommunikation. I samband med byråbytet kommer Stena Line att göra en omfattande satsning på att förbättra och öka marknadskommunikationen och över en 3-års period ska cirka 150 miljoner kronor investeras i fem länderna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.1|instance-web03