23948sdkhjf

Mobila betalningar på Trosabussen

Trosabussen satsar på mobila betalningar tillsammans med mobila betalningstjänsten Payair. Med mobilbetalning hoppas Trosabussen underlätta och snabba upp biljettköpen väsentligt för sina resenärer och chaufförer, en modern lösning som kommer minska ledtider avsevärt.
Trosabussen som ägs av Åkersbergs Trafik erbjuder linjetrafik mellan Stockholm och Trosa, med 13 turer i båda riktningarna dagligen. Nu satsar Trosabussen, som första persontrafikleverantör, stort på mobila betalningstjänster med Payair. Med Payair kan Trosabussens resenärer förenkla sina köp av biljetter direkt via mobilen, något som ökar servicegraden och förenklar avsevärt för alla de 3 till 4 000 resenärer som månatligen reser mellan Stockholm och Trosa.
2010 blev Åkerbergs Trafik AB korat till årets företag i Sörmland. Åkersbergs Trafik AB och Trosabussen är ett innovativt och framgångsrikt transportföretag som förstått fördelarna och genom handling nu visar direkt intresse för Payairs mobila betallösning.
- Vi vill ligga i framkant vad gäller mobila betalningar och erbjuda våra resenärer en förenklad och modern betalningslösning – allt för att underlätta för våra resenärer så mycket som möjligt, säger Tomas Iwanowski, projektledare och trafikansvarig på Trosabussen. Med Payairs lösning kan vi erbjuda våra resenärer en snabbare och enklare betalningsprocess med förköp av biljetter vid busshållplatserna. Lösningen underlättar inte bara för våra resenärer utan snabbar även upp arbetet för våra chaufförer och minskar administrationen kring biljettköp avsevärt. Dessutom kommer det att minska våra kostnader naturligtvis.
Med hjälp av QR-koder placerade på busshållplatserna kan resenären enkelt och snabbt betala sin resa innan bussen ankommer till hållplatsen med användning av endast sin mobiltelefon. QR-koden skannas med Payairs mobil-applikation, biljettköpet hamnar direkt i kundkorgen. Därifrån är det endast några knapptryckningar ifrån ett färdigt biljettköp.
- Efterfrågan på vår tjänst ökar för var dag som går och vi ser återkommande nya användningsområden där mobila betalningar snabbar upp och förenklar för företag och konsument, säger Staffan Ljung, vd på Payair. Trosabussen är först ut inom persontransportsektorn att erbjuda mobil betalning till sina resenärer, men vi ser stora möjligheter inom hela persontransportsektorn, en bransch som ser tydliga fördelar att snabba upp och förenkla hela betalningsprocessen för sina kunder.
Payairs mobilbetalningstjänst gör det enkelt för kunden att handla. Produkten hamnar direkt i kundkorgen och därifrån är det endast några knapptryckningar ifrån ett färdigt köp. Genom att trycka på ”köp”, skriva in PIN kod och konfirmera leveransadressen så är varan betald och på väg till kund, och kunderna slipper skriva in kortinformation på Internet. Med Payairs mobilapplikation finns allt redan sparat och kunden behöver bara välja vilket kort som ska debiteras och godkänna den leveransadress som uppgetts tidigare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.394