23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Birka byter slogan

Länge har Birka Cruises kallat sig Det enda riktiga kryssningsrederiet – från och med nu är det i stället varumärkesplattformen ”När resan är målet” som gäller.

Tanken med förändringen är att tydliggöra rederiets position på marknaden och därmed skilja ut sig från andra färjerederier som opererar på den marina resemarknaden. Reklambyrån Sholz & Friends är det som tagit fram den nya varumärkesplattformen efter en tids arbete åt rederiet. Med förändringen följer nya loggor, ny grafik och annat som ska bli Birka Cruises igenkänningssignaler.





Detta gäller givetvis också alla de bussbolag som kör linjetrafik från olika platser i Mellansverige till kryssarkajen i centrala Stockholm. Redan nu har de första reklamkampanjerna körts i en tv-kanal där det nya ”När resan är målet” varit med. Tv-kampanjen ska rulla fram till slutet av november.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.478