23948sdkhjf

Vassare Stockholmskort 2013

Inför 2013 har Stockholm Visitors Board vässat den grafiska profilen på Stockholmskortet samt stärkt marknadsföringen online för att nå besökarna tidigare i beslutsprocessen.
De senaste åren har Stockholm Visitors Board satsat mer på marknadsföring direkt mot konsument och Stockholmskortet är ett strategiskt verktyg för att paketera reseanledningarna. Utmaningen och styrkan i Stockholmskortet är den enorma bredd i utbudet med över 80 museer och attraktioner. En av nyheterna i Stockholmskortet är hur vi presenterar attraktionerna. I stället för en presentation av attraktionerna från A till Ö utgår det nya kortet från det visuella.

– Innehållet i Stockholmskortet är reseanledningen och det lyfter vi fram i den nya formen. Genom att paketera attraktionerna i teman och presentera dem i kartform blir det lättare för besökaren att både se nyttan med kortet och upptäcka mer av Stockholm. Stockholmskortet ska upplevas smart, smidigt och prisvärt, säger Anna-Karin Andersson , projektledare Stockholmskortet på Stockholm Visitors Board.

Att generera besök på stadens attraktioner är ett av huvudsyftena med kortet. Stockholmskortet genererar över en miljon besök årligen på stadens museer och attraktioner.

– Stockholmskortet är en strategisk del av destinationsmarknadsföringen, inte minst när vi går från att vara en traditionell turistorganisation, primärt inriktad mot travel trade, till att bli ett relations-byrå inriktad på marknadsföring direkt mot konsument. Vår målsättning är att Stockholmskortet ska fortsätta att vara det ledande stadskortet i Europa, säger Eva Camel Fuglseth , Chef Turistservice och Privatresor på Stockholm Visitors Board.

För trettio år sedan lanserades Stockholmskortet och blev därmed det första stadskortet i Europa. Sedan dess har Stockholmskortet varit ledande i utvecklingen av stadskort i Europa. Stockholmskortet ger fri entré till mer än 80 museum och attraktioner, fria resor med lokaltrafiken och fri sightseeing. Det nya Stockholmskortet kommer att leva parallellt och fasas ut under 2013.

FAKTA/Nytt för Stockholmskortet 2013
Carl Eldhs ateljémuseum vid Brunnsviken samt Sven-Harrys konstmuseum i Vasaparken är två nya attraktioner i kortet. Filmstaden kultur i Solna utgår.Sightseeing-erbjudandena utökas med ytterligare en cykeltur; Bike Stockholm Tour (sommartid)Stockholmskortet finns för både vuxna och barn (6-17 år) i valörerna 1 dygn, 2 dygn, 3 dygn och 5 dygn. Kortet kostar från respektive 495 och 225 kronor för en-dygnskortet. Priser i kr, vuxen/barn:
1 dygn 495/225
2 dygn 650/265
3 dygn 795/295
5 dygn 1050/325
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.142