Crister Fritzson
– Det är viktigt att få in duktigt, kompetent folk från näringslivet för att fortsätta utveckla SJ till ett modernt företag som står sig starkt inför framtida konkurrens. Som ansvarig för försäljning och marknadsföring får Thomas Silbersky en nyckelroll i vårt gemensamma uppdrag att sätta fokus på kund och marknad, stärka ledning och ledarskapet inom SJ, samt finna en långsiktig och hållbar strategi där vi hela tiden sätter våra kunder i centrum.
Thomas Silbersky börjar sin nya tjänst på SJ runt halvårsskiftet.
– SJ är en svensk nationalklenod. Det SJ gör är viktigt och påverkar människors vardag. Jag ser det som ett privilegium att få vara med och vidareutveckla den här fina produkten och på sikt stärka förtroendet för SJ bland våra kunder, säger . Thomas Silbersky har arbetat med marknadsföring, försäljning och företagsledning under hela sitt yrkesliv, både i Sverige och i Europa. Han har tidigare jobbat på Unilever där han bland annat var marknadschef för GB Glace, varit marknadsdirektör på Pripps, samt vd för reklambyrån Storåkers McCann. – Samarbetet är den viktigaste framgångsfaktorn och jag vill bidra till att människor omkring mig tycker att det är roligare att gå till jobbet, även när det ibland blåser snålt, säger Thomas Silbersky. Thomas Silbersky kommer att ingå i SJ:s koncernledning och så här säger vd om sitt senaste nyförvärv: