23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Swebus tågprisade i Cannes

Swebus julkampanj “Swebus tågväxel” belönades på tisdagen och onsdagen med ett silver och tre brons i den internationella reklamtävlingen Cannes Lions, även kallad reklam-VM.

För andra året i rad regnar det priser över en Swebus-kampanj i Cannes. Kampanjen Swebus Tågväxel har belönats med ett silver i kategorin Media, två brons i kategorierna Promo & Activation respektive Direct och brons i kategorin Cyber.

– Återigen får vi pris för en kampanj som med humor kommunicerar kring Swebus höga punktlighet. Mottagandet blev väldigt positivt hos resenärerna, och nu är vi ännu gladare med alla fina lejon vi fått i Cannes, säger

Christel Grip

, kommunikationsansvarig på Swebus.

Genom Swebus tågväxel kunde resenärerna inför julen växla in försenade tågminuter till rabatter på expressbussresor med Swebus. Varje minuts tågförsening gav 1 procent rabatt. Var tåget inställt, så får man en helt gratis bussresa. Totalt deltog 11 000 tävlingsbidrag från 90 länder i Cannes Lions. Swebus har tagit fram kampanjen i samarbete med reklambyrån Åkestam Holst och PR-byrån Greenhill Relations.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|