23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RT-Forum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Strömma vann turistbusstvist

Strömma Turism & Sjöfart  vann marknadsföringstvisten om falsk marknadsföring av sightseeingturer mot Söderberg & Partners-sfärens bolag Stockholm Info.

Strömma bedriver sedan många år en framgångsrik verksamhet med öppna sightseeingbussar i Stockholm. Genom varumärket bolaget Red City Buses AB har Söderberg & Partner-sfären marknadsfört sin sightseeingtur med buss som den ”främsta, enklaste och mest prisvärda” samt ”enda tur med öppen buss”. I går fastställde Marknadsdomstolen att Stockholm Info AB förbjuds använda en formulering med denna innebörd i sin marknadsföring av sightseeingturer med buss då påståendet anses vara felaktigt och vilseledande.

– Det är bedrövligt att det ska behövas ett domslut från Marknadsdomstolen för att avgöra självklarheter som god marknadsföringssed. Men skönt att det äntligen är avklarat, säger

Oscar Carheden

, vice vd för Strömma Buss AB.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02