23948sdkhjf

Tävla om årets bussresewebb!

Sveriges Bussföretag korar bästa bussresewebb bland medlemsföretagen under TUR 2014 på Svenska Mässan i Göteborg. Hög tid att nominera kandidaterna.
Prisutdelningen kommer att ske på eftermiddagen torsdagen den 20 mars på Busstorgets scen.

Bussresenärerna hittar och bokar alltfler resor på nätet och därför behöver bussresearrangörerna en bra webbplats och god marknadsföring genom sociala medier. Synlighet på nätet med användarvänlighet och en enkel bokningslösning blir mycket viktiga vid valet av researrangör. För att främja digital marknadsföring av bussresor och lyfta fram goda exempel inom bussresebranschen inbjuder Sveriges Bussföretag till en tävling om bästa bussresewebben. Vinnaren belönas med guldbuss och diplom. Vi delar dessutom ut ett hederspris till det företag som bäst drar nytta av sociala medier för sin marknadsföring av verksamheten.

Så här nominerar du din kandidat
Under februari 2014 kommer Sveriges Bussföretags medlemsföretag att få möjlighet att nominera kandidater bland medlemsföretagen.
Skicka nomineringen i ett mail till bussinfo@transportgruppen.se med länkar till hemsidan och sociala medier, en kort motivering samt kontaktperson på företaget. Det går bra att nominera sitt eget företag såväl som någon annans. Skicka även in tips för vilket företag som är värd ett hederspris för nyttjande av sociala medier.
Nomineringarna ska vara oss tillhanda senast den 27 februari. Juryn kommer därefter att ta ut kandidater till en slutomgång.

Bedömningskriterier
De nominerade webbplatserna kommer att bedömas efter tre huvudkriterier:
Funktionalitet, där layout, struktur, navigering, användarvänlighet och sökfunktion bedöms.
Kommunikation, där kvalitet på information, varumärkesbyggande och tillgänglighet bedöms.
Boknings- och betalningsfunktionalitet, där juryn bedömer kvalitet, användarvänlighet, tillgänglighet och säkerhet när det gäller att hitta, boka och betala sin resa samt vilken information som lämnas om garantier och resevillkor.

Jury
Anna Grönlund, branschchef för Sveriges Bussföretag, Mikael Persson, ansvarig för bussturism, Sveriges Bussföretag. Anders Karlsson, chefredaktör Res- och Trafikforum, Nina Fylkegård, Creative Director på webbyrån Ruby Tuesday, Björn Hammarskjöld, vd SAVEA.

För frågor, kontakta Agneta Weissglas, kommunikationsansvarig Sveriges Bussföretag.
agneta.weissglas@transportgruppen.se, 070-648 24 00.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11