Digital utcheckning prisad
Scandics digitala utcheckningstjänst vann i kategorin ”Årets digitala prestation” på Grand Travel Awards i Stockholm. 1200 anställda inom resebranschen röstade.
– Vi är otroligt glada över att få ta emot ännu ett pris för vår utcheckningstjänst. Vi tror att detta kommer att bli nästa stora utvecklingsfas i hotellbranschen, där vi har tagit första steget för den nya generationens tjänster, säger Johan Michelson , marknads- och varumärkeschef på Scandic.
Scandics utcheckningstjänst har tidigare blivit uppmärksammad, nu senast internationellt, som vinnare av HSMAI European Awards 2013. Scandic har infört online check-out på kedjans alla 150 hotell. Självservice har generellt gått från att handla om effektivisering till att framför allt öka gästupplevelsen och servicenivån, här i form av mindre väntetid och möjlighet att checka ut när man själv vill. Det spar också tid på morgonen när många vill checka ut samtidigt. Tjänsten har redan från start blivit väldigt populär hos gästerna, i alla fall enligt hotellkedjans egna kundundersökningar.