23948sdkhjf

Digital utcheckning prisad

Scandics digitala utcheckningstjänst vann i kategorin ”Årets digitala prestation” på Grand Travel Awards i Stockholm. 1200 anställda inom resebranschen röstade.
I februari hölls resebranschens egen Oscarsgala på Grand Hôtel i Stockholm där 600 gäster hyllar rese-och turistnäringens duktigaste företag. Scandic utsågs till vinnare för sin digitala utcheckningstjänst. Andra nominerade i samma kategori var SAS och Momondo. Motiveringen från Grand Travel Awards jury lyder: ”Scandic visar vägen genom att göra sig av med den trista utcheckningen. Via ett sms eller mejl kan gästen checka ut med ett par klick och även betala för minibaren”

– Vi är otroligt glada över att få ta emot ännu ett pris för vår utcheckningstjänst. Vi tror att detta kommer att bli nästa stora utvecklingsfas i hotellbranschen, där vi har tagit första steget för den nya generationens tjänster, säger Johan Michelson , marknads- och varumärkeschef på Scandic.

Scandics utcheckningstjänst har tidigare blivit uppmärksammad, nu senast internationellt, som vinnare av HSMAI European Awards 2013. Scandic har infört online check-out på kedjans alla 150 hotell. Självservice har generellt gått från att handla om effektivisering till att framför allt öka gästupplevelsen och servicenivån, här i form av mindre väntetid och möjlighet att checka ut när man själv vill. Det spar också tid på morgonen när många vill checka ut samtidigt. Tjänsten har redan från start blivit väldigt populär hos gästerna, i alla fall enligt hotellkedjans egna kundundersökningar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109